Nábor je hra čísel. Abyste našli ty nejtalentovanější zaměstnance, musí o vás nejdřív vědět. Bohužel, oni o tom často neví. Čí je to vina?



1. Pospícháte

Najít novou práci – nebo změnit stávající – není jako koupit housku v obchodě. Chce to čas a někdy i odvahu.

Uchazeči, stejně jako zaměstnavatelé, chtějí prozkoumat více možností, než se rozhodnou pro tu pravou. Dnes, v době vysoké zaměstnanosti, to platí dvojnásob. Nábor je proto dlouhodobá aktivita.

2. Hledáte na špatném místě

Určitě je ideální, když zaměstnanci bydlí blízko pracoviště. Odpadá tím mnoho starostí, které dojíždění nebo dočasné ubytování přináší.

Jenže, často prostě vhodní uchazeči v nejbližším okolí nejsou nebo nejsou volní. Proto je nutné oblast hledání rozšířit a uchazečům jako kompenzaci něco nabídnout – například dopravu, ubytování nebo peníze.

Není jistě náhodou, že Ministerstvo zahraničí posiluje kancelář na Ukrajině kvůli vyřizování pracovních víz. I když zrovna vaše firma zahraniční pracovníky nevyužije, bude určitě lepší uvažovat o uchazečích i za hranicemi města nebo kraje.


Zvládněte základy HR marketingu za 7 dní!

Bezplatný emailový kurz »


3. Neví o vás

Faktem je, že většina uchazečů o vás neví. Neví o vás, protože se spoléháte na pracovní portály, které mají omezený dosah. Ty sami přiznávají, že osloví maximálně 20% uchazečů. Těch zbývajících 80% ani neví, že někoho hledáte.

Co říkají čísla?

Jeden z předních českých pracovních portálů (alespoň se tak sám označuje) nedávno rozeslal svoje výsledky. Chlubí se, že denní návštěvnost je cca 30 000 uchazečů. To může znít jako velké číslo, ale při podrobnějším zkoumání to už tak růžové není.

Pokud jste například ze Středočeského kraje a potřebuje zaměstnance v oblasti financí, můžete počítat přibližně s 22 000 zobrazeními. Za rok. Na měsíc to tedy vychází cca jen 1 800 zobrazení.

Jenže ani to není konečné číslo, protože uchazeči filtrují nabídky podle názvu pozice, platu a dalších kritérií. Nezapomeňte také, že se každý den váš inzerát posouvá v seznamu níž a níž, takže reálně ho uvidí mnohem menší počet uchazečů. Pokud ho uvidí vůbec.

Pro srovnání:
– Středočeský kraj, Gastronomie a pohostinství: cca 1 000 zobrazení měsíčně.
– Středočeský kraj, Informační technologie: cca 700 zobrazení měsíčně.

Vypadá to tedy, že ani finanční poradce, ani číšníky, ani ajťáky tady moc nenajdete. :-(


Chcete, aby o vás uchazeči věděli?

Pokud chcete mít jistotu, že o vás ví většina uchazečů, musíte je oslovit komplexně.

Chytrý nábor pomáhá zaměstnavatelům být vidět.

Teď může být vidět i vaše firma

3 důvody, proč nemůžete najít zaměstnance