3 největší důvody, proč zaměstnanci utíkají jinam

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Recruitment nebo Employer Branding?

Uděláme účinnou náborovou kampaň i pro Vaši firmu.

Kontaktujte nás

Průzkum mezi 10 000 zaměstnavateli nekompromisně odhaluje proč lidé odcházejí z práce. Neděláte náhodou stejné chyby i ve vaší firmě?

Fluktuace zaměstnanců je problém, který je nepříjemný a drahý zároveň. Může mít dopad na podnikání firmy a navíc každý nábor zabírá čas lidí, kteří jsou v něm zapojeni. To stojí energii a peníze.

To, že zaměstnanci odcházejí je běžná věc. Ale dá se tomu úspěšně předcházet. Zaměstnavatel si musí přiznat nejdůležitější důvody, které způsobují fluktuaci. A pak se jim snažit zabránit.

Firma Gusto, která poskytuje on-line služby firmám v oblasti vedení mezd, udělala mezi svými zákazníky průzkum. Získané poznatky jsou založeny na datech od více než desítky tisíc zaměstnavatelů, což dává výsledkům dostatečnou váhu.

Třetina odejde

Průměrná společnost má roční fluktuaci 32 %. Jinými slovy, každý rok odejde (nebo je "odejito") 32 % zaměstnanců. To není nijak malé číslo.

Tři hlavní důvody

Analýza ukázala 3 hlavní důvody odchodů, z nichž ten první je asi nejméně překvapivý. Bohužel může být obtížně řešitelný. Zvlášť pro malé firmy.

1. Plat

Zde platí jednoduchá rovnice. Čím méně lidé berou, tím častěji si hledají jinou práci. Pokud si vydělávají výrazně méně, než je průměrná mzda, riziko fluktuace vzrůstá až na 70 %!

2. Počet let ve firmě

I v tomto případě jsou počty jednoduché. Čím déle je člověk ve firmě, tím větší je šance, že tam i zůstane. Naopak, nejvíce odchodů - 48 % - nastává v prvním roce. Ve druhém je to 40 %. I proto je dobře zvládnutý onboarding nových zaměstnanců tak důležitý.

3. Manažerské role

Pokud má zaměstnanec manažerskou roli a řídí ostatní, je mnohem vyšší pravděpodobnost, že ve firmě zůstane. Zde ale pozor na přílišné zobecnění. Je velký rozdíl mezi seniorním a středním managementem. Zatímco výše postavení manažeři odchází pouze v 13 %, u středních manažerů poskočilo číslo až na 31 %.

TL;DR

Autoři průzkumu svoje výsledky shrnuli do tří následujících rad:

  1. Přijměte fakt, že vyšší mzdy souvisí s větší loajalitou zaměstnanců.
  2. Zaměřte se na nově přijaté zejména během jejich 1. roku ve firmě. Udělejte všechno pro to, aby byli v nové práci úspěšní.
  3. Nastavte jasný kariérní žebříček, který zahrnuje manažerské zodpovědnosti, aby měli lidé kam růst a mohli přinášet vaší firmě větší hodnotu.

Už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Kontaktujte nás a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz