Zaměstnavatelé zjišťují krutou pravdu. Loajalita zaměstnanců je mýtus. Připravte se na to, že schopní zaměstnanci od vás budou odcházet.


firmy-nezvladaji-fluktulaci-zamestnancu

V dnešní ekonomice nehledáte mezi nezaměstnanými. Naopak, musíte oslovit ty, kteří práci mají, protože ji stejně budou měnit.

Co si lidé představují pod pojmem “dobré zaměstnání”? Je to dobrý plat, benefity, auto, notebook či telefon? Anebo je to práce, která je připraví na jejich příští zaměstnání?

Postupně se ukazuje, že důraz, který HR klade na rozvoj zaměstnanců začíná přinášet svoje ovoce. Ale asi trochu jiné, než by si zaměstnavatelé představovali.

Dnešní trend časté změny zaměstnání je jako stvořen pro skokany. Ti se u jedné firmy něco naučí a pak to “prodají” za větší peníze u dalšího zaměstnavatele.

A není se jim co divit. Každý den je média bombardují příspěvky o nízké nezaměstnanosti, o vyšších mzdách a o růstu ekonomiky. Je úplně přirozené, že z toho také chtějí něco mít.

Časté stížnosti personalistů a majitelů firem, že jejich lidé jsou málo loajální je určitě pravdivá. Ale nářky ničemu nepomáhají. Je potřeba se postavit nové realitě čelem a naučit se s ní pracovat.

Proto až budete příště hledat zaměstnance, uvědomte si, že jsou pravděpodobně zaměstnaní. Z toho důvodu by o vás měli vědět ještě předtím, než se rozhodnou svoji současnou práci změnit.

V dnešní ekonomice totiž nehledáte mezi nezaměstnanými. Naopak, musíte oslovit ty, kteří práci mají, protože ji stejně budou měnit.

Náborové kampaně jsou pro to ideálním prostředkem. Pomáhají vám, aby vás uchazeči našli. Je to účinné propojení náboru s marketingem. Tedy přesně to, co zaměstnavatelé v dnešní době tolik potřebují.

Firmy nezvládají fluktuaci zaměstnanců
Tagy: