Jak na cílovou skupinu v HR Marketingu

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Recruitment nebo Employer Branding?

Uděláme účinnou náborovou kampaň i pro Vaši firmu.

Kontaktujte nás

Umíte pracovat s cílovou skupinou při hledání zaměstnanců?

Jak se rozhodujete, když vytváříte náborovou kampaň? Podle čeho píšete text a podle čeho vybíráte grafiku?

Je nutné si uvědomit, že textů i obrázků bude více, než si většina zaměstnavatelů myslí.

Než začnete psát inzerát, je potřeba určit cílovou skupinu, pro kterou kampaň vytváříte. Protože text, který napíšete se bude podle toho odvíjet.

Podívejme se na následující rozdělení uchazečů, podle zájmu.

  1. Aktivní uchazeči
    • Uchazeči právě hledají práci a znají vaši firmu.
    • Uchazeči právě hledají práci, ale vaši firmu neznají.
  2. Pasivní uchazeči
    • Uchazeči přemýšlí o nové práci, ale aktivně nehledají. Znají vaši firmu.
    • Uchazeči přemýšlí o nové práci, ale aktivně nehledají. Vaši firmu neznají.
  3. Ostatní
    • Uchazeči práci nechtějí měnit. Znají vaši firmu.
    • Uchazeči práci nechtějí měnit. Vaši firmu neznají.

To je hodně cílových skupin. Proč tolik? Protože každá skupina potřebuje text, který osloví právě jí. Zapomeňte na cílovou skupinu všichni. Ta neexistuje. Zbytečně byste se jí snažili oslovit a plýtvali na ní prostředky.

Raději se zamyslete, co uchazeči v každé fázi hledají. Co chtějí. Na co budou reagovat.

Je jasné, že uchazeči, kteří o změně vůbec neuvažují, budou potřebovat jiné argumenty a víc času, než uchazeči s 1. skupiny.

Důležité je najít takovou kombinaci kreativy (= textu a obrázku), na kterou konkrétní cílová skupina uslyší.

Samozřejmě je tu vždy druhá a jednodušší možnost. A sice, že budete považovat všechny uchazeče za jednu velkou cílovou skupinu. To vás ale ve výsledku bude stát víc času, energie i peněz.

Dobrá a efektivní strategie je, začít s menším počtem cílových skupina. Pro začátek klidně i s jednou nebo dvěma.

Určitě je snadnější oslovit uchazeče, kteří práci aktivně hledají. U nich je větší šance, že zareagují rychle. Můžete si tak změřit svoji úspěšnost.

Na druhou stranu pokud podnikáte v oboru, kde je o lidi nouze, bude nutné zvážit oslovení i pasivních uchazečů. U těch je ale nutné počítat s delším časem reakce a hlavně - hodně záleží na tom jak a s čím je oslovíte. Jejich aktuální potřeby se totiž od aktivních uchazečů hodně liší.

Už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Kontaktujte nás a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz