Uděláme účinnou náborovou kampaň i pro Vaši firmu.
Kreativita, řešení problémů a kofein. Co (ne)mají společného?
Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Panuje mýtus, že pití kávy přispívá ke kreativnímu myšlení. A právě tomu se věnuje nejnovější studie. Provedena na 80 účastnících, kteří konzumovali buď 200mg kofeinu (přibližně jeden velký hrnek kávy) anebo placebo. A výsledek, ke kterému vědci došli?
Kreativita ne
Vliv pití kávy na lepší kreativitu nebyl prokázán. To je trochu rána zejména kreativním oborům, kde se dostatek kávy stal málem zaklínadlem. Sociální sítě jsou plné fotek šťastných lidí, kteří drží kouřící hrnek kafe a řeší důležitou marketingovou kampaň. Nebo, když na to přijde, kreslí na whiteboard odvážné inovativní myšlenky, které navždy změní svět. Samozřejmě k lepšímu.
Řešení problémů ano
Studie ale překvapivě prokázala, že káva výrazně zvýší vaši schopnost řešit problémy. Jeví se tedy jako ideální nápoj pro manažery a vůbec všechny lidi v řídících pozicích. Zároveň kofein zlepšuje bdělost, pozornost, soustředění a motorické dovednosti.
K čemu je tedy káva dobrá
Tím, že kofein podporuje určité druhy myšlení, je její pití vhodné zejména pokud řešíte například rozpočet nebo děláte zkoušky. Na druhou stranu, pokud jste například spisovatel a hledáte novou zápletku nebo jste architekt a vymýšlíte nový design, tak vám s tím káva moc nepomůže
Káva na pracovišti
Má tedy zaměstnavatel zajistit kávu na pracovišti? Podle výsledků studie, se skoro chce říct, že záleží na tom, v jakém oboru firma působí. A také, jaké role mají zaměstnanci v daném místě. Možná, že když ušetříte za kafe v marketingovém oddělení, zjistíte, že to s reklamními kampaněmi zas tak moc neudělalo. 😀
Závěr
Tak jako tak, my v Chytrém náboru si jdeme udělat další hrnek kafe. I když to není prokázané, my věříme, že nám to pomůže vytvářet ještě lepší HR Marketing pro naše zákazníky. Škoda jen, že vědci neprozkoumali vliv více hrnků kafe. Třeba by došli k ještě zajímavějším závěrům.