Profese, které nemají význam. Patří ta vaše mezi ně?

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Recruitment nebo Employer Branding?

Uděláme účinnou náborovou kampaň i pro Vaši firmu.

Kontaktujte nás

Mnoho lidí má pocit, že jejich práce je na nic. A možná právem. Bohužel.

Nedávno jsme psali o studii, která tvrdila, že zaměstnanci tráví až 2/3 pracovní doby nic neděláním.

K podobnému závěru došel David Graeber z London School of Economics. Ve své knize, kterou příznačně nazval “Bullshit Jobs”, se zabývá vzestupem pracovních pozic, které jsou ve skutečnosti zbytečné.

Kdo je podle něj zbytečný? David jako příklad uvádí:

  • HR konzultanty;
  • PR specialisty;
  • pracovníky telemarketingu;
  • nebo firemní právníky,
kteří jsou lapeni do pasti nesmyslné, neužitečné práce. Celou tragédii navíc završuje fakt že jsou si toho tito lidé dobře vědomi.

Jako viníka vidí autor finanční kapitalismus, který se primárně zaměřuje na boj o moc a nezajímá se až tolik o ekonomické fungování. Tím se údajně vzdaluje ideám opravdového kapitalismu a přibližuje se spíše středověkému feudalismu.

Tento názor může vnést nový pohled na snížení produktivity zaměstnanců o které se mluví již delší dobu. Ta je možná jen odrazem toho, že mnoho profesí už dávno není zaměřeno na řešení reálných problémů, ale spíše jen na maximalizaci profitu.

Už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Kontaktujte nás a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz