Uber propustil 400 lidí. Ti si díky geniálnímu nápadu pomohli sami.

Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

Recruitment nebo Employer Branding?

Uděláme účinnou náborovou kampaň i pro Vaši firmu.

Kontaktujte nás

400 propuštěných, 1 spreadsheet a spousta nových příležitostí. Bývalí zaměstnanci na nic nečekali a raději si pomohli sami.

Uber propustil 400 lidí z marketingu. Globálně. Hodně zajímavé na tom je, jak se k tomu postavili právě propuštění zaměstnanci. Vůbec se totiž nespoléhali na pomoc od bývalého zaměstnavatele. A přiznejme si, že případů, kdy bývalý zaměstnavatel opravdu aktivně pomáhá, je žalostně málo.

Vedení Uberu uvedlo několik důvodů pro tak masivní řez do markeťáků:

  • Nárůst výdajů na marketing
  • Příliš velké týmy
  • Překrývající se kompetence
  • Průměrné výsledky

Někteří komentátoři uvádí, že je to největší propouštění v Uberu od roku 2009. Zaměstnanci údajně neváhali použít pro takovou výraznou redukci marketingového oddělení výraz "krvavá lázeň". A není se co divit. Z původních 1 200 lidí jich zbylo 800. Odejít tedy musela celá jedna třetina.

Asi nejzajímavější na celé události je ale to, co se rozhodl udělat jeden z bývalých zaměstnanců. Zveřejnil jednoduchou sdílenou tabulku na Google Spreadsheets, kam mohou propuštění zadávat své profily a firmy zase zveřejňovat pracovní nabídky. Tabulka byla jednu chvíli tak populární, že lidé měli problémy s její editací. Jednoduše překročili limit počtu uživatelů, kteří mohou tabulku v jeden okamžik upravovat.

Je to úžasný nápad, který ukazuje, jak šikovně využít existují technologie. Určitě to i něco vypovídá o komunitě bývalých zaměstnanců, kteří jsou ochotni si pomáhat i v méně příznivých časech. To je jedna z výhod práce pro velkou, globální společnost, díky které si zaměstnanci mohli vybudovat kvalitní profesionální síť.

Na druhou stranu se jedná o výjimečnou událost, která je nadto ještě omezena na velmi úzkou skupinu. Popularitě určitě jednak pomohlo to, že se jednalo o Uber a také, že tato událost byla hojně komentována a sdílena napříč internetem. Je otázka, zda-li by podobné řešení fungovalo i pro jiné obory, jiné firmy a jiné lokality.

V každém případě se ale jedná o úžasně jednoduchý nápad, který potvrzuje starou pravdu: Pomoz si sám a bude ti pomoženo.

Už jste vyzkoušeli Chytrý nábor?

Možná jste s námi hledali zaměstnance už dříve. Nebo jste o nás jen slyšeli, ale zatím nevyzkoušeli. Ať tak či onak, HR Marketing je nedílnou součástí náboru našich zákazníků. Díky němu osloví spoustu uchazečů, kteří by se o nich jinak nedozvěděli.

Kontaktujte nás a vyzkoušejte si HR Marketing bez starostí.

Populární články

Používáme cookies pro lepší uživatelský zážitek. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas a zároveň potvrzujete, že jste se seznámil/a s Prohlášením o ochraně osobních údajů.

© Colorbee, s.r.o.
Design by grafikli.cz