Uděláme účinnou náborovou kampaň i pro Vaši firmu.
Uber propustil 400 lidí. Ti si díky geniálnímu nápadu pomohli sami.
Chytré rady odebírá více než 5 000 personalistů.

400 propuštěných, 1 spreadsheet a spousta nových příležitostí. Bývalí zaměstnanci na nic nečekali a raději si pomohli sami.
Uber propustil 400 lidí z marketingu. Globálně. Hodně zajímavé na tom je, jak se k tomu postavili právě propuštění zaměstnanci. Vůbec se totiž nespoléhali na pomoc od bývalého zaměstnavatele. A přiznejme si, že případů, kdy bývalý zaměstnavatel opravdu aktivně pomáhá, je žalostně málo.
Vedení Uberu uvedlo několik důvodů pro tak masivní řez do markeťáků:
- Nárůst výdajů na marketing
- Příliš velké týmy
- Překrývající se kompetence
- Průměrné výsledky
Někteří komentátoři uvádí, že je to největší propouštění v Uberu od roku 2009. Zaměstnanci údajně neváhali použít pro takovou výraznou redukci marketingového oddělení výraz "krvavá lázeň". A není se co divit. Z původních 1 200 lidí jich zbylo 800. Odejít tedy musela celá jedna třetina.
Asi nejzajímavější na celé události je ale to, co se rozhodl udělat jeden z bývalých zaměstnanců. Zveřejnil jednoduchou sdílenou tabulku na Google Spreadsheets, kam mohou propuštění zadávat své profily a firmy zase zveřejňovat pracovní nabídky. Tabulka byla jednu chvíli tak populární, že lidé měli problémy s její editací. Jednoduše překročili limit počtu uživatelů, kteří mohou tabulku v jeden okamžik upravovat.
Je to úžasný nápad, který ukazuje, jak šikovně využít existují technologie. Určitě to i něco vypovídá o komunitě bývalých zaměstnanců, kteří jsou ochotni si pomáhat i v méně příznivých časech. To je jedna z výhod práce pro velkou, globální společnost, díky které si zaměstnanci mohli vybudovat kvalitní profesionální síť.
Na druhou stranu se jedná o výjimečnou událost, která je nadto ještě omezena na velmi úzkou skupinu. Popularitě určitě jednak pomohlo to, že se jednalo o Uber a také, že tato událost byla hojně komentována a sdílena napříč internetem. Je otázka, zda-li by podobné řešení fungovalo i pro jiné obory, jiné firmy a jiné lokality.
V každém případě se ale jedná o úžasně jednoduchý nápad, který potvrzuje starou pravdu: Pomoz si sám a bude ti pomoženo.