Blíží se začátek školního roku a s ním i tradiční zářijový hon na nové zaměstnance. Jste na něj dobře připraveni?

zacal-hon-na-uchazece
Jedna věc se oproti minulosti výrazně změnila. Stále větší počet zaměstnavatelů naráží na limity pracovního trhu. Nemůže najít volné – tedy nezaměstnané – uchazeče. Důvodem je vysoká zaměstnanost. A i jistá vybíravost uchazečů, kteří větří šanci zajistit si lepší mzdu.

Zaměstnavatelé se proto již nemohou spoléhat na to, že volné pozice obsadí lidmi, kteří jsou okamžitě volní. Hledají další způsoby, které by jim pomohly překonat stávající omezení. Současná situace je nutí uvažovat o oslovení pasivních uchazečů – tedy těch, kteří práci mají. K tomu ale bohužel staré metody nestačí.

Pasivní uchazeči – lidé, kteří práci aktivně nehledají. Pokud by se ale objevila zajímavá nabídka, mohou na ni reagovat.

A právě zde přichází ke slovu náborový marketing. Ten dokáže efektivně oslovit cílovou skupinu uchazečů a doručit jí pracovní nabídku v kterýkoliv den a kteroukoliv hodinu. Internet je v tomto ohledu úžasné médium, který umožňuje zaměstnavatelům provádět nábor tak, jak to dříve nebylo možné.

Jediným úskalím tak zůstává náročnost vytvoření účinné náborové kampaně od A až do Z. To zahrnuje mnoho úkonů, jako např.:

  • určení správné cílové skupiny,
  • rozpočet,
  • délku trvání,
  • vytvoření kreativ v různých formátech,
  • napsání poutavého textu,
  • zvolení vhodných platforem,
  • sociálních sítí
  • a mnoho dalšího.

Přidejte k tomu ještě nezbytné technické znalosti pro vytvoření kampaně a nezapomeňte ani na optimalizaci výkonu. Bez ní by se mohl rozpočet vypařit jako pára nad hrncem.

Není proto divu, že si zaměstnavatelé nechávají vytvářet náborové kampaně na klíč. Šetří tak čas i peníze. Stačí jen poslat popis pozice, a o zbytek se postarají profesionálové, kteří mají s náborovými kampaněmi dlouholeté zkušenosti.


Začal hon na uchazeče